Info over PleaserUSA

PleaserUSA: een fantastisch en bijzonder merk maar ook een merk dat wat extra uitleg nodig heeft. Als je bekend bent met het merk PleaserUSA weet je dit allemaal al maar, om misverstanden te voorkomen, hebben we het toch nog even voor nieuwe klanten overzichtelijk op een rijtje gezet.

Werkwijze PleaserUSA:

  • PleaserUSA heeft meer dan 3400 unieke modellen in de collectie in verschillende kleuren en maten. De modellen volgen elkaar in hoog tempo op om zo de laatste trends in exotic en speciality footwear te volgen. Dit maakt dat de gehele collectie uit meer dan 34.000 unieke paren bestaat.
  • PleaserUSA en de submerken van PleaserUSA worden niet via een importeur verzonden en/of ingekocht maar zijn alleen verkrijgbaar bij PleaserUSA zelf in Los Angeles, Amerika. Vanuit dit magazijn bedient PleaserUSA de gehele wereld (de markt voor dit soort schoenen is dus bijzonder klein!)
  • Doordat PleaserUSA niet met een netwerk van importeurs werkt en de collectie zeer groot is, is het helaas niet te vermijden dat bestellingen vanaf het centrale magazijn in Amerika moeten komen waardoor bestellingen vaak een levertijd van 1 a 2 weken hebben. Er is géén enkele webshop of fysieke shop die alle PleaserUSA modellen uit voorraad kan verkopen. Shops die dit claimen hebben slechts een fractie van het aanbod en dat aanbod bestaat dan vaak ook nog uit de oudere modellen.
  • Wij zijn één van de grootste (premium) resellers van PleaserUSA en ontvangen twee keer per week nieuwe aanvoer zodat we de termijn zo kort mogelijk kunnen houden maar een levertijd is bij PleaserUSA simpelweg onvermijdelijk.
  • PleaserUSA zelf is gericht op unieke en bijzondere modellen maken en heeft minder oog voor goed voorraadbeheer. Dit houd in dat PleaserUSA soms zélf een model ook niet op voorraad heeft. In dat geval proberen we je daarvan z.s.m. op de hoogte te stellen maar: wij worden daar zelf door PleaserUSA niet actief van op de hoogte gehouden.
  • Als het vrij lastig is om PleaserUSA schoenen te kopen, waarom zou je ze dan überhaupt willen kopen (of in ons geval verkopen)? Omdat al het voorgaande ook maakt dat jouw schoenen bijzonder en uniek zijn. Wist je dat er modellen zijn die we maar 1 of 2 keer per jaar verkopen? Kans is dan groot dat je dan een uniek paar hebt dat verder niemand heeft. Is dat niet het hoogst haalbare in deze tijd van kleurloze massaproductie?
  • Speciality footwear en exotic dance shoes zijn dus zeker géén “of the rack” sneakers. Hou daar a.u.b. rekening mee. Heb je geen geduld en wil je next day delivery? Dan is dit merk niet jouw merk. Shop dan gewoon via de grote webshops de grote merken. Of koop bij de shops met de goedkope imitaties. Deze shops moeten altijd alles in het groot vooraf (in China) inkopen.
  • PleaserUSA is er speciaal voor iedereen die anders wil zijn. En op die unieke visie en collectie zijn we maar wat trots!

Onze werkwijze:

  • Veel van onze klanten stellen privacy boven een stortvloed van mailtjes. Het merendeel van de klanten wil graag een discrete afhandeling van de bestelling en verzending. Wij versturen daarom alleen een mailtje als de bestelling is geplaatst en een mailtje als de bestelling wordt verzonden.
  • Hoor je even niets? Dan is je bestelling gewoon in behandeling en krijg je weer een mailtje met je tracking nummer als je bestelling bij ons de deur uit gaat.
  • Wil je toch wat meer info omdat je bijvoorbeeld een feest hebt? Dan kan je uiteraard altijd even een mailtje sturen en kijken we graag voor je na wanneer we je bestelling kunnen leveren.
  • Bij retouren hanteren we hetzelfde principe: geen overbodige mailtjes. Je ontvangt alleen een mailtje met de bevestiging dat je order credit is geboekt.
  • Telefonisch zijn we niet altijd even goed bereikbaar doordat wij veel op pad zijn om langs te gaan bij eindklanten zoals dansscholen e.d. Krijg je ons even niet te pakken? Mail ons dan gewoon even. We pakken je vraag dan z.s.m op.
  • Door de afwijkende werkwijze van Pleaser kan het dus voorkomen dat Pleaser een model even niet op voorraad heeft. De levertijd kan dan oplopen en een bestelling gaat dan in “backorder”. In tegenstelling tot wat sommige klanten denken is dit ook voor ons heel vervelend. Bijvoorbeeld door de vele vragen en mailtjes die een langere levertijd met zich mee brengt en de uitgebreide administratie die dat oplevert. Wij willen orders die niet gelijk leverbaar zijn door Pleaser met alle plezier van de wereld in backorder zetten tot ze weer leverbaar zijn. Maar weet je van jezelf dat je daar eigenlijk geen geduld voor hebt en daar niet op wil wachten? Geef dit dan gewoon z.s.m. door. We kunnen je order dan voor je annuleren.

We hopen dat we je zo wat wegwijs hebben kunnen maken in de wereld van speciality en exotic footwear en horen het graag als je wat meer info wilt.