Ruilen en Retourneren

Belangrijkste punten:

Ruilen en retourneren hebben we geprobeerd zo simpel mogelijk te houden. Daarom werken we met unieke retournummers. Door het gebruik van retournummers zijn jouw retouren en ruilingen eenvoudig te traceren hetgeen de afhandeling snel en overzichtelijk maakt.

Wil je je bestelling dus ruilen of retourneren? Vraag dan eerst vooraf een retournummer aan. Is een retour niet vooraf aangemeld? Dan kunnen we je retour helaas niet in behandeling nemen en zal je retour niet verwerkt worden. Heb je meerdere items besteld? Geef dan ook aan wat je precies retour gaat zenden.

Ruilen en retourneren gaat volgens de wettelijke bepalingen zoals vermeld in de Wet Koop op Afstand.

In deze wet is o.a. geregeld dat je bij een retour (binnen de wettelijke termijn van 14 dagen na ontvangst van je bestelling) recht hebt op een volledige teruggave van het aankoopbedrag, inclusief de eventuele verzendkosten van de heenzending. Retour zenden mag zonder opgaaf van reden.

  • Vraag altijd vooraf een retournummer aan
  • Geef daarbij duidelijk aan of je een item wilt ruilen of retourneren voor geld retour
  • Geef bij meerdere items even aan welke items je retour wilt zenden
  • Je hebt 14 dagen de tijd om te retourneren na ontvangst van je bestelling
  • De verzendkosten voor de retourzending zijn voor eigen rekening
  • Verpak je retourzending in pakpapier of iets dergelijks en vermeld het retournummer duidelijk leesbaar aan de buitenzijde
  • Komt een pakje retour zonder retournummer? Dan kunnen we je retour niet in behandeling nemen dus vergeet het nummer er niet op te vermelden
  • Uiteraard dient een retour ongedragen en onbeschadigd en in originele verpakking retour te komen

Let op: wegens sterk gestegen kosten moeten we vanaf heden helaas ook kosten in mindering brengen bij retour zendingen! Zie de volledige voorwaarden onder:

1. Herroepingsrecht

  • Je rechten bij koop of afstand heet het herroepingsrecht of bedenktijd
  • Het recht om te retourneren en omruilen geldt gedurende 14 dagen na ontvangst van je bestelling
  • Wanneer de gestelde zichttermijn van 14 dagen is verstreken, is de koop definitief. Je herroepingsrecht is komen te vervallen en wij kunnen je geen omruiling of terugbetaling meer bieden

Kenbaar maken van een retour of omruiling:

  • Je dient het retourneren of omruilen van je bestelling of een deel van je bestelling vooraf aan ons kenbaar te maken. Dit kan per mail naar:
    info@letra.nl
  • Wij nemen onaangekondigde retouren niet in behandeling
  • Alleen onbeschadigde artikel(en) die compleet* zijn en in de originele en onbeplakte verpakking verpakt zitten, mogen (binnen 14 dagen) na het kenbaar maken van je retour of omruiling worden geretourneerd mits je van ons een bevestiging met retourinstructies hebt gehad
  • Bij retourneren en omruilen zijn de verzendkosten van de retourzending voor eigen rekening
    • Je bent er zelf verantwoordelijk voor dat je retour of omruiling bij ons aankomt. Bewaar daarom altijd de betaalbewijzen/verzendbewijzen zoals je track and trace code totdat je van ons een ontvangstbevestiging hebt ontvangen. Stuur ook de track & trace code van je retourzending naar ons zodat wij weten wanneer we deze kunnen verwachten. Je blijft er wel nog altijd zelf verantwoordelijk voor dat je retourzending of omruiling bij ons aankomt, ook indien wij de track & trace code van je hebben ontvangen.

Let op:

  • Voor het retourneren (niet omruilen) van artikelen die speciaal voor jou op bestelling uit Amerika zijn geïmporteerd brengen wij bij één artikel* €25,- importeer-/porto-/invoerrecht-kosten in mindering op het terug te betalen bedrag
    • Dit zijn de daadwerkelijke kosten die zijn gemaakt voor het inkopen.
  • Van deze €25,- zetten wij €15,- om in een shop-tegoed. Je tegoed ontvang je via de mail en is op onze website te verzilveren bij je volgende bestelling
    • Dit tegoed is vanaf de datum van uitgave 12 maanden geldig
    • Indien je retourzending niet voldoet aan onze retourvoorwaarden en wij naast de importeer-/porto-/invoerrecht-kosten ook een waardevermindering toepassen, vervalt je recht op shop-tegoed

*Bij retournering van meerdere artikelen die wij hebben ingekocht bekijken we altijd per individuele situatie naar de kosten die zijn gemaakt. Het bedrag dat wij hierbij in mindering brengen en wat wij omzetten in shop-tegoed is dus afhankelijk van de daadwerkelijke kosten die wij hebben gemaakt.

De kosten die wij in rekening brengen dekt enkel de kosten die zijn gemaakt voor het inkopen van de artikelen; er worden door ons zelf geen annuleringskosten of herbevoorradingskosten in rekening gebracht.

Het in rekening brengen van deze kosten geldt bij zowel annulering van je bestelling vóórdat deze bij je wordt geleverd (maar wel al door ons is ingekocht) als bij retournering van (een deel van) de bestelling die je hebt ontvangen

1.2 Uitzonderingen op het algemene herroepingsrecht:

Sommige artikelen kunnen niet worden geretourneerd. Dat geldt bijvoorbeeld voor beperkt houdbare artikelen. We aanvaarden ook geen retouren van hygiënische of sanitaire artikelen, gevaarlijke materialen, of brandbare vloeistoffen of gassen.

Andere artikelen die niet kunnen worden geretourneerd:
* cadeaubonnen
* artikelen die na het verbreken van de verzegeling niet meer in nieuwstaat kunnen worden hersteld; die niet open hoeven om te bepalen of je het product zou willen houden


2. Retourvoorwaarden:

Wij accepteren retouren alleen indien ze voldoen aan de volgende retourvoorwaarden:

  • Je maakt binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling kenbaar dat je deze wenst te retourneren of omruilen
  • Als je van ons een bevestiging hebt gekregen dat we je retour-/omruil-verzoek hebben ontvangen, mag je deze naar ons retourneren volgens de retourinstructies (deze ontvang je in de bevestigingsmail)
  • Vermeld je ordernummer bij je retourzending. Doe dit door je ordernummer op een briefje bij de artikelen in de doos te stoppen.
  • Je verpakt je retourzending in (pak)papier of ander voldoende beschermend verpakkingsmateriaal (zoals deze ook door ons naar je is verzonden) om beschadiging aan de originele verpakking te voorkomen.
  • Wij accepteren alleen retouren die voldoende zijn gefrankeerd. De retour- en omruil-kosten zijn voor eigen rekening.
Het artikel dat wordt geretourneerd:

  • Is onbeschadigd
  • Is schoon
  • Is compleet; inclusief:
    • verpakkingsmateriaal waar het product in verpakt zat,
    • beschermingsmateriaal in de doos
    • extra meegeleverde onderdelen zoals hakjes/top lifts, boot clips, (bergkristal)steentjes of andere meegeleverde onderdelen*
  • Wordt in de originele verpakking geretourneerd
    • in het geval van schoenen: in de schoenendoos
*bijgeleverde extraatjes van ons; zoals kalenders, visitekaartjes of flyers hoeven niet retour te worden gezonden. Eventuele meegestuurde boot clips graag wel retourneren.

2.2 Retourvoorwaarden bij omruiling:

Bij een verkeerde maat

Als een artikel niet goed blijkt te passen en je wil het omruilen voor hetzelfde artikel een maat groter of kleiner, of een ander artikel in een andere maat, stuur ons dan een mail o.v.v. je ordernummer naar:
info@letra.nl

Voor het omruilen van artikelen zijn de retourvoorwaarden die hierboven staan ook van toepassing. 

Hou in het geval van omruilen voor een ander artikel in een andere maat rekening met een prijsverschil.

Omdat de kosten voor het retourneren voor eigen rekening zijn raden wij je aan om, bij twijfel over de maat, eerst contact met ons op te nemen.
Wij helpen je graag met het bepalen van de juiste maat of kunnen je advies geven bij het kiezen voor een bepaald type schoen.
Wij importeren je bestelde artikel(en) namelijk speciaal voor jou uit Amerika en proberen natuurlijk zo min mogelijk ‘onnodige’ artikelen in te kopen omdat dit niet milieuvriendelijk is, duur is en zonde is.

Bij defecte of beschadigde artikelen:

Als een ontvangen artikel defect of beschadigd is bij ontvangst, neem dan direct contact met ons op via de mail o.v.v. je ordernummer. E-mailadres:
info@letra.nl
Stuur het liefst meteen ook foto’s mee waarop de beschadiging duidelijk te zien is, en geef in de mail toelichting/een beschrijving van de schade.
In sommige gevallen kunnen we het op afstand oplossen en het product laten repareren; stuur het artikel dus niet direct retour.

2.3 Retourvoorwaarden afgeprijsde artikelen:

Waardevermindering:
We accepteren geen retouren en doen geen terugbetalingen voor artikelen die zijn afgeprijsd vanwege waardevermindering. Wanneer een artikel is afgeprijsd vanwege waardevermindering, staat dit altijd duidelijk vermeld bij het artikel en in de beschrijving, en indien mogelijk zijn er foto’s bijgevoegd ter ondersteuning van de uitleg waarom deze weg gaan met waardevermindering. Ook staat hierbij aangegeven dat deze niet kunnen worden geretourneerd.
Wij maken hier geen uitzonderingen op.

Artikelen die wij met waardevermindering verkopen kunnen zijn, maar zijn niet gelimiteerd tot:

  • Artikelen die licht beschadigd zijn (zichtbaar of onzichtbaar)
  • Artikelen die verouderd zijn, waarvan de houdbaarheid van het materiaal niet meer kan worden gegarandeerd
  • Artikelen waarvan een onderdeel ontbreekt
    • bijvoorbeeld de originele verpakking, verwisselbare onderdelen zoals veters of bandjes of andere meegeleverde onderdelen

Als je deze artikelen besluit te kopen ga je akkoord met deze voorwaarden en vervalt je retour-recht en je recht op reparatie.

Clearance/Sale:

Artikelen die zijn afgeprijsd omdat ze uit de collectie gaan of vanwege een speciale (kortings)actie mogen wel geretourneerd worden mits deze voldoen aan alle bovengenoemde retourvoorwaarden.

2.4 Toelichting op onze retourvoorwaarden:

  • Gelieve je retourzending in te pakken in (pak)papier of ander verpakkingsmateriaal (zoals deze ook door ons naar je is verzonden) om beschadiging aan de originele verpakking te voorkomen
    • Beschadigingen aan de originele verpakking die er nog niet waren toen wij deze naar jou hebben verzonden, worden in rekening gebracht vanwege verminderde wederverkoopbaarheid en in mindering gebracht op de terugbetaling.
      • Wij controleren al onze zendingen op beschadigingen voordat wij deze naar je versturen, zowel de verpakking als de artikelen zelf.
  • Alléén ongebruikte artikelen die zich in dezelfde staat bevinden als waarin ze door jou zijn ontvangen, komen in aanmerking voor een volledige terugbetaling*
    (*borg niet inbegrepen)

    • Indien wij beschadigingen aantreffen op geretourneerde artikelen, brengen wij de waardevermindering in rekening vanwege verminderde wederverkoopbaarheid.
  • Het artikel moet in de originele verpakking worden teruggestuurd;
    • Indien deze niet in de originele verpakking wordt geretourneerd, is deze niet meer door ons wederverkoopbaar en brengen we de waardevermindering in rekening vanwege verminderde wederverkoopbaarheid.

Om beschadiging van het artikel, en met name de schoenzool, te voorkomen adviseren we je om het artikel te passen op een schone en zachte ondergrond zoals een vloerkleed of andere vloerbedekking.

  • Indien geretourneerde artikelen bevuild zijn/niet schoon zijn brengen we schoonmaakkosten in rekening; retourartikelen dienen namelijk in dezelfde staat te worden geretourneerd als dat deze door jou zijn ontvangen.  Het schoonmaken van bevuilde artikelen kost ons naast materialen voor het schoonmaken ook extra tijd, dit wordt in de schoonmaakkosten meegenomen.
  • Indien je huisdieren hebt: zorg er voor dat je artikelen op een schone ondergrond past en er geen haren/dierlijke materialen aan de zool/schoenen achterblijven wanneer je deze besluit te retourneren;
    • indien we wel (huisdieren)haren/dierlijke materialen op de geretourneerde producten aantreffen brengen we schoonmaakkosten in rekening die we in mindering brengen op het terug te ontvangen bedrag
      • Er zijn namelijk ook mensen met allergieën; indien wij de schoenen niet zorgvuldig en grondig reinigen, benadelen wij (en indirect dus jij) onze andere klanten. Het schoonmaken van bevuilde artikelen kost ons naast materialen voor het schoonmaken ook extra tijd, dit wordt in de schoonmaakkosten meegenomen.
  Schoeisel is primair gemaakt om op te lopen. Beschadigingen aan de neus, plateauzool en hak die ontstaan bij (exotic) pole dance en floorwork vallen niet onder onze garantie. Dit valt onder onjuist en onzorgvuldig gebruik. Indien wij dit soort beschadigingen aantreffen op geretourneerde artikelen brengen wij de waardevermindering in rekening vanwege verminderde wederverkoopbaarheid.

3. Beleid | Gedeeltelijke terugbetaling/waardevermindering:

In bepaalde gevallen wordt er slechts een gedeelte van het door jou betaalde bedrag terugbetaald, of doen we helemaal geen terugbetaling. Dit is van toepassing op:

  • Artikelen die zich niet in hun oorspronkelijke staat bevinden (zoals je deze hebt ontvangen,) bevuild zijn, beschadigd zijn of waarvan onderdelen ontbreken
  • Artikelen/bestellingen waarvoor niet binnen de gestelde zichttermijn van 14 dagen na levering kenbaar is gemaakt gebruik te willen maken van het herroepingsrecht
  • Voor artikelen die voor jou uit Amerika zijn geïmporteerd door ons, die niet worden omgeruild of waarbij wordt afgezien van een verdere aankoop
  • Indien de verzegeling van een verzegeld product is verbroken, vervalt je herroepingsrecht.
    • Indien het artikel niet uit de verpakking is gehaald kan deze wel gewoon worden geretourneerd

Let op:

  • Voor het retourneren (niet omruilen) van artikelen die speciaal voor jou op bestelling uit Amerika zijn geïmporteerd brengen wij bij één artikel* €25,- importeer-/porto-/invoerrecht-kosten in mindering op het terug te betalen bedrag
    • Dit zijn de daadwerkelijke kosten die zijn gemaakt voor het inkopen.
  • Van deze €25,- zetten wij €15,- om in een shop-tegoed. Je tegoed ontvang je via de mail en is op onze website te verzilveren bij je volgende bestelling
    • Dit tegoed is vanaf de datum van uitgave 12 maanden geldig
    • Indien je retourzending niet voldoet aan onze retourvoorwaarden en wij naast de importeer-/porto-/invoerrecht-kosten ook een waardevermindering toepassen, vervalt je recht op shop-tegoed

*Bij retournering van meerdere artikelen die wij hebben ingekocht bekijken we altijd per individuele situatie naar de kosten die zijn gemaakt. Het bedrag dat wij hierbij in mindering brengen en wat wij omzetten in shop-tegoed is dus afhankelijk van de daadwerkelijke kosten die wij hebben gemaakt.

De kosten die wij in rekening brengen dekt enkel de kosten die zijn gemaakt voor het inkopen van de artikelen; er worden door ons zelf geen annuleringskosten of herbevoorradingskosten in rekening gebracht.

Het in rekening brengen van deze kosten geldt bij zowel annulering van je bestelling vóórdat deze bij je wordt geleverd (maar wel al door ons is ingekocht) als bij retournering van (een deel van) de bestelling die je hebt ontvangen

3.2 Toelichting op ons Beleid | Gedeeltelijke terugbetaling/waardevermindering:

  • Geretourneerde artikelen die incompleet, bevuild of beschadigd zijn, zijn voor ons niet meer (meteen) wederverkoopbaar, wij brengen hiervoor de waardevermindering in rekening voor verminderde wederverkoopbaarheid.
    • Wegens verminderde wederverkoopbaarheid zal in dat geval niet het gehele bedrag gerestitueerd worden, maar een aangepast bedrag gerelateerd aan de verminderde waarde door beschadiging, bevuiling of het ontbreken van onderdelen.
    • Je krijgt in dat geval nog wel de optie om het artikel alsnog retour te ontvangen óf de waardevermindering te accepteren en akkoord te gaan met een aangepaste terugbetaling.
    • Indien een geretourneerd artikel vies of bevuild is brengen we schoonmaakkosten in rekening die afhangen van de mate van bevuiling en de kosten voor het schoonmaken.
  • Schoeisel is primair gemaakt om op te lopen.
    • Beschadigingen aan de neus, plateauzool en hak die ontstaan bij (exotic) pole dance en floorwork vallen niet onder onze garantie. Dit valt onder onjuist en onzorgvuldig gebruik.
    • Indien wij dit soort beschadigingen aantreffen op geretourneerde artikelen brengen wij de waardevermindering in rekening vanwege verminderde wederverkoopbaarheid.

4. Garantie:

  • Kinky-shoes hanteert de wettelijke algemene garantietermijn van 6 maanden op de verkochte artikelen.
    • Voor uitverkoop- of afgeprijsde modellen geldt een termijn van 2 maanden.
  • De garantieperiode gaat in vanaf de dag van ontvangst.
  • Gebreken die niet door slijtage of onjuist gebruik zijn veroorzaakt, worden gerepareerd.
    • Indien dit niet meer mogelijk is, ontvang je een vervangend paar. Indien een vervangend artikel niet meer leverbaar is, dan heb je recht op terugbetaling en ontvang je een creditering van het aankoopbedrag.
  • Reparaties en aanpassingen doen het recht op reclamatie vervallen.

Schoeisel is primair gemaakt om op te lopen. Beschadigingen aan de neus en hak, zoals ontstaan bij exotic pole en floorwork, vallen niet onder de garantie. Dit valt onder onjuist en onzorgvuldig gebruik.


5. Terugbetalingen:

Na ontvangst en inspectie van je teruggezonden artikel(en), sturen we je per e-mail een ontvangstbevestiging. We laten je dan ook weten of we een volledige terugbetaling hebben goedgekeurd of geweigerd.

Als we een volledige terugbetaling goedkeuren, wordt deze verwerkt en zal dit binnen een aantal dagen automatisch worden gecrediteerd op dezelfde manier als waarop de oorspronkelijke betaling is voldaan.

Indien wij van mening zijn dat je retour niet voldoet aan onze retourvoorwaarden en oordelen dat wij hiervoor ons beleid gedeeltelijke terugbetaling/waardevermindering mogen toepassen, zullen wij eerst contact met je opnemen om toelichting te geven waarom. Je krijgt dan altijd nog de optie om het artikel toch weer te ontvangen en af te zien van je retour. Indien je je retour voortzet, zullen wij je informeren over welke kosten wij dan in rekening zullen brengen/wat wij in mindering brengen.

Terugbetaling bij geschenken/cadeaus
Als het gaat om een artikel dat specifiek als cadeau gekocht is voor jou, en rechtstreeks naar jou is verstuurd, ontvang je een tegoed voor de waarde van het teruggestuurde artikel. We sturen je de cadeaubon(digitaal) zodra we het teruggestuurde artikel in goede orde hebben ontvangen*.

Indien het artikel bij aankoop niet als cadeau is aangemerkt of de gever het artikel eerst zelf in ontvangst heeft genomen en pas daarna aan jou heeft gegeven, betalen we het bedrag terug aan diegene die hiervoor betaald heeft en krijgt de persoon die heeft betaald bericht dat je het hebt teruggestuurd.

*Omdat wij verantwoordelijk zijn voor het geldbedrag dat de koper heeft betaald, kunnen we dit geldbedrag niet zomaar naar iemand anders crediteren; daarom zullen wij dit ook niet in een geldbedrag doen, maar in een tegoedbon.

Werkwijze terugbetalingen:

De betaalmethoden die wij aanbieden op onze website gaan via:

  • Mollie: Bancontact, iDeal, Credit Card, Klarna,
  • PayPal.

Wij betalen je altijd via dezelfde betaalmethode terug als waarmee je de bestelling hebt betaald. Dit kunnen wij niet aanpassen.

Het kan tevens zo zijn dat de terugbetaling niet direct na het ontvangen van je kennisgeving van terugbetaling op je rekening staat. Deze hebben doorgaans een verwerkingstijd van één dag tot enkele dagen. In het weekend gerestitueerd = pas na het weekend verwerkt.

Als je geen toegang meer hebt tot de betaalmethode die je hebt gebruikt, dien je contact op te nemen met de dienst in kwestie. 

Betalingsafschriften:

  • Wij kunnen geen eigen beschrijving/kenmerk aan de terugbetaling toevoegen. De gegevens die op je bankafschrift te zien zijn, kan je via de mail bij ons opvragen.

Indien je een terugbetaling na 14 dagen nog niet hebt ontvangen:

  • Controleer eerst nogmaals je bankrekening; belangrijk is dat je de rekening bekijkt waarmee je de betaling hebt gedaan.

Let op: De betaalmethoden die wij aanbieden op onze website gaan via verschillende betaaldiensten, zoek dus ook op een van de volgende diensten in je afschriften:

  • Mollie: Bancontact, iDeal, Credit Card, Klarna,
  • PayPal.

Heb je met een creditcard betaald? Neem dan eerst contact op met de uitgever van je creditcard of met je bank. Het kan soms even duren voor je terugbetaling te zien is.

Als je echt geen terugbetaling in de afschriften kan vinden:

Neem dan contact met ons op via:

  • retouren@letra.nl

Vergeet niet je ordernummer in je mail te vermelden


6. Geschillen

Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.

In het geval van een geschil over een retour die wij bij ontvangst als bevuild/beschadigd beschouwen nemen wij altijd foto’s als bewijs van de bevuilde/beschadigde producten; deze zullen we je toesturen wanneer wij van mening zijn dat er hierdoor schoonmaakkosten mogen worden verrekend of waardevermindering mag worden toegepast. Indien je het hier niet mee eens bent maar je geen bewijs/aanneembare onderbouwing kunt aanleveren waarom wij deze kosten niet bij jou in rekening zouden moeten brengen, kunnen we je helaas niet tegemoetkomen. Zorg er daarom voor dat als je ervan overtuigd bent dat je je retourzending netjes, schoon en onbeschadigd verstuurt, je daar bewijs van hebt.

Lees voor de (wettelijke) regels hierover het artikel van webwinkelkeur over beschadigde producten retourneren en de algemene informatie over het herroepingsrecht en bedenktijd. Meer informatie over geschillenbeslechting is te vinden op de website Onlinegeschillenbeslechting (ODR)

Schoeisel is primair gemaakt om op te lopen. Beschadigingen aan de neus en hak, zoals ontstaan bij exotic pole en floorworks, vallen niet onder de garantie. Dit valt onder onjuist en onzorgvuldig gebruik.

De verzendkosten voor het terugsturen van het artikel zijn voor eigen rekening; deze worden niet terugbetaald. Als je een deel van een bestelling retour stuurt, worden de verzendkosten voor de heenzending niet gecrediteerd.

Als je ons een artikel stuurt met een waarde van meer dan € 75, overweeg dan een verzendservice met een traceer-optie en een verzekering. Je bent er zelf verantwoordelijk voor dat je retour of omruiling bij ons aankomt. Bewaar altijd de verzendbewijzen zoals je track and trace code totdat je van ons een ontvangstbevestiging hebt gekregen.


7. Extra informatie:

Omdat wij bij Letra Shoes mensen zijn en we (zoals de meeste mensen) van duidelijkheid houden en transparant willen zijn, geven we je hierbij ook een eerlijke uitleg voor de kosten die wij in rekening brengen bij het retourneren van artikelen die wij voor jou hebben ingekocht.

Wij kopen artikelen voor jou in bij onze Amerikaanse leverancier wanneer jij een bestelling plaatst voor artikelen die wij niet op voorraad hebben.

Bij een retour moeten wij het betaalde bedrag voor de geretourneerde artikelen terugbetalen inclusief verzendkosten als deze door de klant zijn betaald, maar er zijn ondertussen al wel een hoop kosten door ons gemaakt.

Wij kunnen niets retour sturen naar onze Amerikaanse leverancier en krijgen dus ook niets van deze betaalde kosten terug.

Om een duidelijk beeld te geven over welke kosten wij voor elke bestelling maken en welke kosten wij in rekening brengen bij het retourneren van ingekochte artikelen volgt hier een overzicht:

  • kosten voor de inkoop van het artikel zelf
  • kosten voor de verzending van het artikel (onze bestelling bij de leverancier) vanuit Amerika naar onze showroom
  • invoerrechten (de douane-kosten bij het invoeren van artikelen van buiten de EU)
  • de btw bij invoer van artikelen van buiten de EU
  • overige inklaringskosten (o.a. voorschotprovisie)

Bij bestellingen onder de €99:

    • omdat wij niet de volledige verzendkosten van onze verzekerde verzendingen bij jou in rekening brengen, betalen wij een deel van de verzendkosten voor jou
      • indien je je bestelling retourneert, moeten wij je de de betaalde verzendkosten terugbetalen terwijl wij je bestelling wel naar je hebben verzonden en deze kosten dus wel gewoon zijn gemaakt en in rekening zijn gebracht. Wij betalen in dat geval dus dubbele verzendkosten

Bij bestellingen vanaf €99 of bij acties met gratis verzending:

  • wij betalen de volledige verzendkosten voor jou

En in het geval van een omruiling:

  • indien we de artikelen voor je omruiling ook nog moeten inkopen, maken we nogmaals alle bovenstaande kosten

Je kunt je voorstellen dat het voor een kleine, lokale webwinkel zoals wij dat zijn natuurlijk niet vol te houden is als we deze kosten volledig zelf maken.

Omdat wij het niet eerlijk vinden om deze kosten door te berekenen in de productprijs; en daarmee dus iedereen mee te laten betalen voor de retourkosten voor enkele andere klanten, hebben we besloten deze kosten ook enkel in rekening te brengen bij die klanten die de bestelling retourneren.

Daarom hebben we, helaas, moeten besluiten om voor geretourneerde artikelen die door ons voor jou zijn ingekocht bij onze leverancier €25,- in rekening te brengen, maar we zetten van die €25,- wel €15,- om in shop-tegoed. Bij retournering van meerdere artikelen die wij hebben ingekocht kijken we altijd per individuele situatie naar de kosten die wij hebben gemaakt; het bedrag dat wij hierbij in rekening brengen en het bedrag dat wij omzetten in shop-tegoed is dus afhankelijk van de daadwerkelijke kosten die wij hebben gemaakt. Dit bedrag zal in mindering worden gebracht op de te ontvangen creditering.

© 2024 Letra Shoes | typefouten en prijswijzigingen voorbehouden | Alle vermelde prijzen zijn incl. btw, tenzij anders aangegeven (btw-