Waarom staat mijn maat er niet bij?

Het kan voorkomen jouw maat er niet bij staat maar andere maten wel. Dit kan twee redenen hebben:

  • Ten eerste is onze voorraad gekoppeld aan die van de fabrikant. Is een artikel bestelbaar, dan is deze óf in NL op voorraad óf bij de fabrikant in de VS op voorraad. De levertijd ligt dan tussen de 1 a 2 dagen en 7 a 14 dagen afhankelijk van diverse factoren zoals de drukte bij de fabrikant zelf, transport etc. Als jouw maat er dus niet bij staat is jouw maat even niet op voorraad: niet bij ons én niet bij de fabrikant. Als jouw maat weer leverbaar is wordt deze vanzelf weer zichtbaar in het systeem.
  • Als tweede reden kan het voorkomen dat jouw maat niet goed om te zetten is van een US maat naar een EU maat (Pleaser is een Amerikaans merk dus de US maat is leidend). Een goed voorbeeld is maat 42. EU maat 41 is gelijk aan een US 11 en de EU maat 43 aan een US 12. Maat 42 valt zit daar tussen. Je moet in dit geval een keuze maken tussen 41 en 43 waarbij de stelregel is: altijd de kleinste maat aan houden. Voor maat 42 bestel je dus een maat 41. Dit is vervelend maar helaas niet te vermijden omdat een US maat net iets groter is als een EU maat en daarom niet 1 op 1 kan worden omgerekend.

TIP 1:

Om de maatvoering inzichtelijker te maken staat in de tooltip, deze wordt zichtbaar wanneer je je muis of vinger op de maat plaatst, de US maat. Zo weet je precies of een maat is uitverkocht of dat je een andere maat aan moet houden zoals bij maat 42 het geval is.

TIP 2:

Weet je je US maat? Dan kan je dus via de tooltip altijd checken of je de goede maat hebt gekozen!

De koppeling met de fabrikant gaat automatisch maar is niet foutloos, soms is de omloop snelheid van een model zo groot dat er tijdens de kleine vertraging in systemen alweer een maat is uitverkocht.

Mocht je vragen hebben over je maat dan kan je ook altijd even contact met ons opnemen via het contactformulier!