Waarom staat mijn maat er niet bij?

Staat jouw maat er niet bij maar bijvoorbeeld wel grotere of kleineren maten? Dan kan dit twee redenen hebben:

  • Ten eerste is onze voorraad gekoppeld aan die van de fabrikant. Is een artikel bestelbaar, dan is deze óf in NL op voorraad óf bij de fabrikant in de VS op voorraad. De levertijd ligt dan tussen de 1 a 2 dagen (indien het model vanuit de NL voorraad verzonden kan worden) of 7 a 14 dagen wanneer je order via de VS opslag moet komen. De ruime marge in levertijd is afhankelijk van diverse factoren zoals de drukte bij de fabrikant zelf, transport etc. Als jouw maat er dus niet bij staat is jouw maat én even niet op voorraad in NL én niet bij de fabrikant in de VS. Als jouw maat weer leverbaar is wordt deze vanzelf weer zichtbaar in het systeem en kan je je maat weer bestellen.
  • Als tweede reden kan het voorkomen dat jouw maat niet goed om te zetten is van een US maat naar een EU maat. Een goed voorbeeld is maat 44. Voor EU maat 43 houden we maat US 13 aan, voor EU 45 houden we aan US 14 aan. Zoals je ziet is maat EU 44 een maat die niet goed valt om te zetten, deze is dan ook niet als aparte optie te kiezen terwijl de US maat wél gewoon netjes doorloopt zonder onderbreking. Voor maat EU 44 raden we dan ook aan om maat US 13 (EU 43) te kiezen, maat US 14 zal iets te groot uitvallen. Hier valt helaas niet veel aan te doen omdat de fabrikant de Amerikaanse maten als leidend aanhoud.

TIP 1:

Om de maatvoering inzichtelijker te maken staat in de tooltip de US maat, deze wordt zichtbaar wanneer je je muis of vinger op de maat plaatst.

TIP 2:

Weet je je US maat? Dan kan je dus via de tooltip altijd checken of je de goede maat hebt gekozen!

Mocht je vragen hebben over je maat dan kan je ook altijd even contact met ons opnemen via het contactformulier!